Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
wystawy "Warszawa-Moskwa/Moskwa-Warszawa 1900-2000" w warszawskiej Zachęcie, na której pokazano prace przedstawicieli współczesnej sztuki rosyjskiej i polskiej. Odwiedziło ją kilkadziesiąt tysięcy osób.
- Dawniej w Polsce mieliśmy dostęp wyłącznie do rosyjskiej klasyki: Dostojewskiego, Tołstoja, Puszkina. Wspaniałej, tyle że niewiele mówiącej o dzisiejszej Rosji - twierdzi doktor Michał Bohun, znawca filozofii rosyjskiej z Uniwersytetu Jagiellońskiego. - Teraz znamy młodą sztukę - popową i alternatywną. Wystarczy wstukać w wyszukiwarkę "kino rosyjskie", by pojawiło się kilkanaście stron festiwali, przeglądów i dni filmu zza wschodniej granicy w kinach od Radomia po Kraków.
Niedawno nastolatki ruszyły do księgarń, by kupić "Daj mi" Iriny Dienieżkiny reklamowanej jako "rosyjska
wystawy "Warszawa-Moskwa/Moskwa-Warszawa 1900-2000" w warszawskiej Zachęcie, na której pokazano prace przedstawicieli współczesnej sztuki rosyjskiej i polskiej. Odwiedziło ją kilkadziesiąt tysięcy osób. <br>- Dawniej w Polsce mieliśmy dostęp wyłącznie do rosyjskiej klasyki: Dostojewskiego, Tołstoja, Puszkina. Wspaniałej, tyle że niewiele mówiącej o dzisiejszej Rosji - twierdzi doktor Michał Bohun, znawca filozofii rosyjskiej z Uniwersytetu Jagiellońskiego. - Teraz znamy młodą sztukę - popową i alternatywną. Wystarczy wstukać w wyszukiwarkę "kino rosyjskie", by pojawiło się kilkanaście stron festiwali, przeglądów i dni filmu zza wschodniej granicy w kinach od Radomia po Kraków. <br>Niedawno nastolatki ruszyły do księgarń, by kupić "Daj mi" Iriny Dienieżkiny reklamowanej jako "rosyjska
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego