Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
sytuację, i nie znajduję racji, dla których miałbym na tę propozycję przystać. Raz jeszcze: mam nadzieję, iż moje opory wyraziwszy, nikogo z obecnych nie dotknąłem, byłoby to jak najdalsze od moich intencji.
Jacek SalijTo może ja od razu rzucę swoje dwa grosze w odpowiedzi na pytanie o Kołakowskiego jako historyka filozofii. Dla mnie odkrywcze, bardzo odkrywcze, było jego spojrzenie na dowód ontologiczny. Św. Tomasz, jak wiadomo, dowód ontologiczny stanowczo odrzuca, a to dlatego, że opiera się on na fałszywym założeniu, jakoby człowiek był zdolny wytworzyć sobie pojęcie Boga. Według św. Tomasza, skoro Bóg jest nieskończony, a wszelkie ludzkie pojęcia skończone, żadne
sytuację, i nie znajduję racji, dla których miałbym na tę propozycję przystać. Raz jeszcze: mam nadzieję, iż moje opory wyraziwszy, nikogo z obecnych nie dotknąłem, byłoby to jak najdalsze od moich intencji.&lt;/&gt;<br> &lt;hi&gt;Jacek Salij&lt;/hi&gt;&lt;who3&gt;To może ja od razu rzucę swoje dwa grosze w odpowiedzi na pytanie o Kołakowskiego jako historyka filozofii. Dla mnie odkrywcze, bardzo odkrywcze, było jego spojrzenie na dowód ontologiczny. Św. Tomasz, jak wiadomo, dowód ontologiczny stanowczo odrzuca, a to dlatego, że opiera się on na fałszywym założeniu, jakoby człowiek był zdolny wytworzyć sobie pojęcie Boga. Według św. Tomasza, skoro Bóg jest nieskończony, a wszelkie ludzkie pojęcia skończone, żadne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego