Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
jedna konkretna estetyka? O ile istnieją "struktury grzechu", instytucje i teorie już u swoich podstaw sprzeczne z prawdą Objawienia, to nie wiadomo, czy istnieje tylko jeden rodzaj "struktur dobrej nowiny", jedna polityczna filozofia chrześcijańska, chrześcijańska estetyka. Czy ze względnej niesprzeczności doktryny religijnej musi wynikać niesprzeczność dających się z nią pogodzić filozofii politycznych?

Socjalizm chrześcijański, chrześcijański liberalizm nie są socjalizmem i liberalizmem, albo też przydomek "chrześcijański" jest w nich jedynie rodzajem dezinformacji. Bowiem o istocie socjalizmu czy liberalizmu stanowią ich antropologie, koncepcje człowieka. A te odległe są od antropologii chrześcijańskiej. Także konserwatyzm może być jedynie odruchem ufundowanym na jakiejś pogańskiej, nazbyt pesymistycznej
jedna konkretna estetyka? O ile istnieją "struktury grzechu", instytucje i teorie już u swoich podstaw sprzeczne z prawdą Objawienia, to nie wiadomo, czy istnieje tylko jeden rodzaj "struktur dobrej nowiny", jedna polityczna filozofia chrześcijańska, chrześcijańska estetyka. Czy ze względnej niesprzeczności doktryny religijnej musi wynikać niesprzeczność dających się z nią pogodzić filozofii politycznych?<br><br> Socjalizm chrześcijański, chrześcijański liberalizm nie są socjalizmem i liberalizmem, albo też przydomek "chrześcijański" jest w nich jedynie rodzajem dezinformacji. Bowiem o istocie socjalizmu czy liberalizmu stanowią ich antropologie, koncepcje człowieka. A te odległe są od antropologii chrześcijańskiej. Także konserwatyzm może być jedynie odruchem ufundowanym na jakiejś pogańskiej, nazbyt pesymistycznej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego