Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
1990) ­ "Dedicated to KOR ­ U and Margrethe stergaard".
Dwie msze Furmanika (Msza ku czci Św. Stanisława, 1934 i Msza ku czci Drzewa Krzyża Chrystusa Pana, 1947) są poświęcone Kolegium Organistów Diecezji Lubelskiej.
Powyższe dane ­ z konieczności wyrywkowe ­ informują też w takim stopniu o motywach powstania mszy. Nie upoważniają zatem do formułowania wniosków podsumowujących, dotyczących motywów powstania XX-wiecznej polskiej twórczości mszalnej, tym bardziej zaś ­ do dalszego spekulatywnego rozbudowywania typologii. Świadczą przecież dobitnie o silnej motywacji wewnętrznej twórców, wynikającej z wymienionych przesłanek zewnętrznych ­ z jednej strony, z drugiej ­ o koneksjach twórczości mszalnej z różnymi obszarami współczesności.

II.
KONCEPCJA FORMY CYKLU MSZALNEGO
Cykl
1990) ­ &lt;foreign lang="eng"&gt;"Dedicated to KOR ­ U and Margrethe stergaard"&lt;/&gt;.<br>Dwie msze Furmanika (Msza ku czci Św. Stanisława, 1934 i Msza ku czci Drzewa Krzyża Chrystusa Pana, 1947) są poświęcone Kolegium Organistów Diecezji Lubelskiej.<br>Powyższe dane ­ z konieczności wyrywkowe ­ informują też w takim stopniu o motywach powstania mszy. Nie upoważniają zatem do formułowania wniosków podsumowujących, dotyczących motywów powstania XX-wiecznej polskiej twórczości mszalnej, tym bardziej zaś ­ do dalszego spekulatywnego rozbudowywania typologii. Świadczą przecież dobitnie o silnej motywacji wewnętrznej twórców, wynikającej z wymienionych przesłanek zewnętrznych ­ z jednej strony, z drugiej ­ o koneksjach twórczości mszalnej z różnymi obszarami współczesności.<br><br>&lt;div1&gt;II.<br>&lt;tit1&gt;KONCEPCJA FORMY CYKLU MSZALNEGO&lt;/&gt;<br>Cykl
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego