Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
przez jakość (TQM), przenikające całe przedsiębiorstwo, z pełnym respektowaniem zasad podejścia jakościowego w działaniach zarządczych i wykonawczych (podrozdział 1.4). Inne ważniejsze założenia, typowe dla modeli zbliżonych do TQM (np. modele zawarte w normach serii ISO 9000), są następujące:
przyjęcie i powszechne zaakceptowanie projakościowej i prorynkowej orientacji przedsiębiorstwa,
uznanie potrzeby formułowania misji i celów przedsiębiorstwa w kategoriach jakości oraz uznanie celowości zarządzania jakością,
czynne zaangażowanie kierownictwa wszystkich poziomów zarządzania,
czynne uczestnictwo załogi, nie wynikające z przymusu administracyjnego (służbowego) lecz z wewnętrznych przekonań,
wkomponowanie SZJ w system zarządzania przedsiębiorstwa (w modelu doskonałym systemy te całkowicie się pokrywają),
rozszerzenie zakresu SZJ poza jakość
przez jakość (TQM), przenikające całe przedsiębiorstwo, z pełnym respektowaniem zasad podejścia jakościowego w działaniach zarządczych i wykonawczych (podrozdział 1.4). Inne ważniejsze założenia, typowe dla modeli zbliżonych do TQM (np. modele zawarte w normach serii ISO 9000), są następujące:<br> przyjęcie i powszechne zaakceptowanie projakościowej i prorynkowej orientacji przedsiębiorstwa,<br> uznanie potrzeby formułowania misji i celów przedsiębiorstwa w kategoriach jakości oraz uznanie celowości zarządzania jakością,<br> czynne zaangażowanie kierownictwa wszystkich poziomów zarządzania,<br> czynne uczestnictwo załogi, nie wynikające z przymusu administracyjnego (służbowego) lecz z wewnętrznych przekonań,<br> wkomponowanie SZJ w system zarządzania przedsiębiorstwa (w modelu doskonałym systemy te całkowicie się pokrywają),<br> rozszerzenie zakresu SZJ poza jakość
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego