Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Soderbergh udowodnił swoją zdolność twórczego inspirowania się Kafką. Historia sfrustrowanego urzędnika i jego sobowtóra (maniaka seksualnego) to zaledwie punkt wyjścia do rozważań o stanie duchowym współczesnej Ameryki.
Powrót do formy potrzebował ostatecznego potwierdzenia. Nadeszło ono wraz z premierą "Co z oczu, to z serca". To film szczególny - z jednej strony gangsterski romans: on złodziej, ona policjantka. Z drugiej - zabawa kinem, konwencjami i igranie z widzem. Soderberghowi wreszcie udało się stworzyć własny świat - wypreparowany z "czarnego" kryminału, kina lat 70. i komedii.
W "Angolu" historia zemsty starzejącego się gangstera zmienia się w tragedię wyjętą z powieści Dostojewskiego. To, co przesądziło o wielkości
Soderbergh&lt;/&gt; udowodnił swoją zdolność twórczego inspirowania się &lt;name type="person"&gt;Kafką&lt;/&gt;. Historia sfrustrowanego urzędnika i jego sobowtóra (maniaka seksualnego) to zaledwie punkt wyjścia do rozważań o stanie duchowym współczesnej Ameryki.<br>Powrót do formy potrzebował ostatecznego potwierdzenia. Nadeszło ono wraz z premierą &lt;name type="tit"&gt;"Co z oczu, to z serca"&lt;/&gt;. To film szczególny - z jednej strony gangsterski romans: on złodziej, ona policjantka. Z drugiej - zabawa kinem, konwencjami i igranie z widzem. Soderberghowi wreszcie udało się stworzyć własny świat - wypreparowany z "czarnego" kryminału, kina lat 70. i komedii.<br>W &lt;name type="tit"&gt;"Angolu"&lt;/&gt; historia zemsty starzejącego się gangstera zmienia się w tragedię wyjętą z powieści Dostojewskiego. To, co przesądziło o wielkości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego