Typ tekstu: Książka
Tytuł: Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw w Polsce
Rok: 2002
z tego źródła skierowywana na dofinansowanie przewozów pasażerskich i tak nie pokrywała, nawet z dotacją budżetową, kosztów przewozowych w ruchu pasażerskim.

3.3.Sytuacja ekonomiczno-finansowa kolei i problem dotacji państwa

Wyniki finansowe PKP trudno porównywać z wynikami "normalnych" przedsiębiorstw z dwóch powodów. Po pierwsze, PKP są faktycznym monopolistą, szczególnie gdy chodzi o przewozy pasażerskie. Ceny biletów kolejowych mają charakter urzędowy - od roku 1995, tj. po wejściu w życie ustawy o PKP, kolej uzyskiwała według cen urzędowych ok. 90 przychodów z przewozów pasażerskich i ok. 40 przychodów z przewozów towarowych. Po drugie, istotnym elementem wyniku finansowego PKP są różnego rodzaju dotacje, jakie uzyskuje
z tego źródła skierowywana na dofinansowanie przewozów pasażerskich i tak nie pokrywała, nawet z dotacją budżetową, kosztów przewozowych w ruchu pasażerskim.<br><br>&lt;tit&gt;3.3.Sytuacja ekonomiczno-finansowa kolei i problem dotacji państwa&lt;/&gt;<br><br>Wyniki finansowe PKP trudno porównywać z wynikami "normalnych" przedsiębiorstw z dwóch powodów. Po pierwsze, PKP są faktycznym monopolistą, szczególnie gdy chodzi o przewozy pasażerskie. Ceny biletów kolejowych mają charakter urzędowy - od roku 1995, tj. po wejściu w życie ustawy o PKP, kolej uzyskiwała według cen urzędowych ok. 90&lt;symbol desc="per cent"&gt; przychodów z przewozów pasażerskich i ok. 40&lt;symbol desc="per cent"&gt; przychodów z przewozów towarowych. Po drugie, istotnym elementem wyniku finansowego PKP są różnego rodzaju dotacje, jakie uzyskuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego