Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
bądź wokalnych z organami ­ głównych struktur cyklu.
Przeciwieństwem powyższej koncepcji jest Requiem Palestra. Poszczególne, główne części utworu są przeważnie zintegrowane wewnętrznie, natomiast zróżnicowane pod względem obsady. Widoczna więc staje się tendencja do tworzenia struktur zamkniętych. W konsekwencji zaś można mówić o szeregowej koncepcji formy. W cz. I kompozytor stosuje formę generalnie trójfazową, integrując tę strukturę wskutek wykorzystania w fazie trzeciej kategorii modyfikacji (...) i równocześnie korespondencji . Nie jest to jednak klasyczny układ repryzowy. Te same kategorie stosuje Palester w cz. III Quid sum miser. Ma ona również koncepcję trójfazową
bądź wokalnych z organami ­ głównych struktur cyklu.<br>Przeciwieństwem powyższej koncepcji jest Requiem Palestra. Poszczególne, główne części utworu są przeważnie zintegrowane wewnętrznie, natomiast zróżnicowane pod względem obsady. Widoczna więc staje się tendencja do tworzenia struktur zamkniętych. W konsekwencji zaś można mówić o szeregowej &lt;gap&gt; koncepcji formy. W cz. I kompozytor stosuje formę generalnie trójfazową, integrując tę strukturę wskutek wykorzystania w fazie trzeciej kategorii modyfikacji (...) i równocześnie korespondencji &lt;gap&gt;. Nie jest to jednak klasyczny układ repryzowy. Te same kategorie stosuje Palester w cz. III &lt;name type="tit"&gt;Quid sum miser&lt;/&gt;. Ma ona również koncepcję trójfazową
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego