Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
presją manier"; "Kreatywna przemoc"; "Chuck Berry nie żyje".
"Punk umarł tego dnia, kiedy The Clash podpisał umowę z CBS" - ogłosił Mark P., redaktor fanzinu "Sniffin' Glue" i jeden z najbardziej wpływowych rzeczników ruchu. Mimo pewnej przesady w tej wypowiedzi, rzeczywiście istniała pewna niespójność pomiędzy radykalizmem formacji typu The Clash a gigantyczną korporacją, jaką była CBS ( dziś własność koncernu Sony). Punk, szczególnie w swoich pierwszych dniach, ożywił mity undergroundu związane z ekskluzywnością i unikaniem tradycyjnych kanałów dystrybucji. Z drugiej strony debiutancki album The Clash trudno uznać za kompromis, a wręcz przeciwnie - jest to jeden z najbardziej buntowniczych produktów rockowych.
Muzycy The Clash
presją manier"; "Kreatywna przemoc"; "Chuck Berry nie żyje".<br>"Punk umarł tego dnia, kiedy The Clash podpisał umowę z CBS" - ogłosił Mark P., redaktor fanzinu "Sniffin' Glue" i jeden z najbardziej wpływowych rzeczników ruchu. Mimo pewnej przesady w tej wypowiedzi, rzeczywiście istniała pewna niespójność pomiędzy radykalizmem formacji typu The Clash a gigantyczną korporacją, jaką była CBS ( dziś własność koncernu Sony). Punk, szczególnie w swoich pierwszych dniach, ożywił mity undergroundu związane z ekskluzywnością i unikaniem tradycyjnych kanałów dystrybucji. Z drugiej strony debiutancki album The Clash trudno uznać za kompromis, a wręcz przeciwnie - jest to jeden z najbardziej buntowniczych produktów rockowych.<br>Muzycy The Clash
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego