Typ tekstu: Książka
Autor: Pietrzak Bogusław, Polański Zbigniew
Tytuł: System finansowy w Polsce
Rok: 1997
które tworzą popyt na dobra i usługi. Mają one charakter ekwiwalentny, ponieważ za wydatkowane pieniądze podmioty sektora publicznego otrzymują towary lub usługi. Natomiast za wydatki transferowe podmioty publiczne nie otrzymują żadnego ekwiwalentu. Wydatki te są dochodami podmiotów, które je otrzymują; w ten sposób transfery przyczyniają się (pośrednio) do wzrostu popytu globalnego.
Wydatki publiczne można również podzielić na:
- bieżące (wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem jednostek sfery budżetowej, dotacje oraz środki na obsługę zobowiązań skarbu państwa),
- majątkowe (głównie wydatki inwestycyjne).
Wydatki bieżące obejmują:
- wydatki na utrzymanie jednostek budżetowych, takie jak: wydatki na wynagrodzenia i pochodne od nich (np. składki ubezpieczeniowe), wydatki rzeczowe (np
które tworzą popyt na dobra i usługi. Mają one charakter ekwiwalentny, ponieważ za wydatkowane pieniądze podmioty sektora publicznego otrzymują towary lub usługi. Natomiast za wydatki transferowe podmioty publiczne nie otrzymują żadnego ekwiwalentu. Wydatki te są dochodami podmiotów, które je otrzymują; w ten sposób transfery przyczyniają się (pośrednio) do wzrostu popytu globalnego.<br>Wydatki publiczne można również podzielić na:<br>- bieżące (wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem jednostek sfery budżetowej, dotacje oraz środki na obsługę zobowiązań skarbu państwa),<br>- majątkowe (głównie wydatki inwestycyjne).<br>Wydatki bieżące obejmują:<br>- wydatki na utrzymanie jednostek budżetowych, takie jak: wydatki na wynagrodzenia i pochodne od nich (np. składki ubezpieczeniowe), wydatki rzeczowe (np
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego