Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 21
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
I jego nieustanne upominanie się o prawa i godność biednych i słabych. Prawda, że papież wprowadził do języka Kościoła pojęcia wolnej ekonomii, przedsiębiorczości, własności i słusznego zysku, ale nigdy nie wycofał z obiegu pojęć sprawiedliwości społecznej, praw pracowniczych i socjalnych.

W Brazylii, na Filipinach, w Polsce i wielu innych miejscach globalnej wioski powtarzał: "Tylko systemy oparte na sprawiedliwości społecznej mają prawo do istnienia. Praca jest dla człowieka, a nie na odwrót. Człowiek nigdy nie może być tylko sprawnym narzędziem pracy. Kościół broni godności ubogich nie dlatego, żeby zyskać poparcie mas, ale dlatego, że taka jest nauka Chrystusa". W wielu punktach Kościół może
I jego nieustanne upominanie się o prawa i godność biednych i słabych. Prawda, że papież wprowadził do języka Kościoła pojęcia wolnej ekonomii, przedsiębiorczości, własności i słusznego zysku, ale nigdy nie wycofał z obiegu pojęć sprawiedliwości społecznej, praw pracowniczych i socjalnych.<br><br>W Brazylii, na Filipinach, w Polsce i wielu innych miejscach globalnej wioski powtarzał: &lt;q&gt;"Tylko systemy oparte na sprawiedliwości społecznej mają prawo do istnienia. Praca jest dla człowieka, a nie na odwrót. Człowiek nigdy nie może być tylko sprawnym narzędziem pracy. Kościół broni godności ubogich nie dlatego, żeby zyskać poparcie mas, ale dlatego, że taka jest nauka Chrystusa"&lt;/&gt;. W wielu punktach Kościół może
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego