Typ tekstu: Książka
Autor: Zięba Maciej
Tytuł: Po szkodzie? Przed szkodą?
Rok: 1997
anarchicznej. Wolność otwarta ku prawdzie zastępuje to
przeciwstawienie dialektyką - napięciem, ale też i ścisłym powiązaniem
między nimi. Stąd katolicka refleksja nad wolnością, a takoż nad
liberalizmem, która bardzo długo - a bywa, że i po dziś dzień -
nacechowana była nie tylko totalną nieufnością, ale i wrogością,
zostaje rozpisana niejako na dwa głosy: polemiczny - z ideałem wolności
anarchicznej, oraz dialog - z koncepcją wolności skierowanej ku
prawdzie. Pierwszym człowiekiem, który do nauczania Kościoła wprowadził
ową polifonię, jest Jan Paweł II. Jest to zarazem jeden z powodów, dla
których tak wiele kłopotów przysparza on komentatorom obecnego
pontyfikatu. Dla niektórych jawi się on jako liberalny i otwarty
anarchicznej. Wolność otwarta ku prawdzie zastępuje to<br>przeciwstawienie dialektyką - napięciem, ale też i ścisłym powiązaniem<br>między nimi. Stąd katolicka refleksja nad wolnością, a takoż nad<br>liberalizmem, która bardzo długo - a bywa, że i po dziś dzień -<br>nacechowana była nie tylko totalną nieufnością, ale i wrogością,<br>zostaje rozpisana niejako na dwa głosy: polemiczny - z ideałem wolności<br>anarchicznej, oraz dialog - z koncepcją wolności skierowanej ku<br>prawdzie. Pierwszym człowiekiem, który do nauczania Kościoła wprowadził<br>ową polifonię, jest Jan Paweł II. Jest to zarazem jeden z powodów, dla<br>których tak wiele kłopotów przysparza on komentatorom obecnego<br>pontyfikatu. Dla niektórych jawi się on jako liberalny i otwarty
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego