Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
i barbarzyństwo ludzi lekceważących wszelkie życia poza swoim własnym.

["Piramida zwierząt" - Katarzyna Kozyra] Nie jest łatwo pokazać żywe zwierzę w sztuce (pomijam kwestie techniczne), artyści lat 90. więc coraz częściej sięgają po ciała zwierząt. Na ogół nie po to, by pokazać życie, lecz by unaocznić śmierć, przemijanie, rozkład ciała, jego gnicie. Zwierzę - szczególnie ssak - w tej roli sprawdza się znakomicie, bo w kwestii śmierci, a nawet pod względem ogólnej zasady działania (budowa ciała i wnętrzności) niczym się od człowieka nie różni. Wstrząsającą serię prawdziwych wizerunków zwierząt rozpoczął kilka lat temu Anglik Damien Hirst (patrz "Machina" nr 8/96), który rozkrojone ciała
i barbarzyństwo ludzi lekceważących wszelkie życia poza swoim własnym.<br><br> ["Piramida zwierząt" - Katarzyna Kozyra] Nie jest łatwo pokazać żywe zwierzę w sztuce (pomijam kwestie techniczne), artyści lat 90. więc coraz częściej sięgają po ciała zwierząt. Na ogół nie po to, by pokazać życie, lecz by unaocznić śmierć, przemijanie, rozkład ciała, jego gnicie. Zwierzę - szczególnie ssak - w tej roli sprawdza się znakomicie, bo w kwestii śmierci, a nawet pod względem ogólnej zasady działania (budowa ciała i wnętrzności) niczym się od człowieka nie różni. Wstrząsającą serię prawdziwych wizerunków zwierząt rozpoczął kilka lat temu Anglik Damien Hirst (patrz "Machina" nr 8/96), który rozkrojone ciała
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego