Typ tekstu: Książka
Autor: Fereniec Jan
Tytuł: Zarys ekonomiki i organizacji rolnictwa
Rok wydania: 1997
Rok powstania: 1985
wrażliwości na transport wyróżnia się ekonomiczną podatność transportową produktów. Określa się ją stosunkiem kosztów transportu ładunku do jego wartości (ceny zbytu).
Koszt transportu do ceny zbytu , czyli udział procentowy kosztów transportu w cenie zbytu wg Z.Adamowskiego przedstawia się następująco:
zboża - 1,7
rzepak ozimy - 0,6
ziemniaki - 5,9
groch - 0,5
buraki cukrowe - 8,3 Transportochłonność upraw stanowi stan zaangażowania działalności transportowej w procesie produkcyjnym gospodarstwa rolniczego. Transportochłonność może być mierzona liczbą przewiezionych ton ładunków na 1 ha UR, nakładami pracy w transporcie w rbh na 1 ha, kosztami transportu w zł ha i liczbą tonokilometrów na 1 ha
wrażliwości na transport wyróżnia się ekonomiczną podatność transportową produktów. Określa się ją stosunkiem kosztów transportu ładunku do jego wartości (ceny zbytu).<br>Koszt transportu do ceny zbytu &lt;gap&gt; , czyli udział procentowy kosztów transportu w cenie zbytu wg Z.Adamowskiego przedstawia się następująco:<br>zboża - 1,7<br>rzepak ozimy - 0,6<br>ziemniaki - 5,9<br>groch - 0,5<br>buraki cukrowe - 8,3 &lt;orig&gt;Transportochłonność&lt;/&gt; upraw stanowi stan zaangażowania działalności transportowej w procesie produkcyjnym gospodarstwa rolniczego. &lt;orig&gt;Transportochłonność&lt;/&gt; może być mierzona liczbą przewiezionych ton ładunków na 1 ha UR, nakładami pracy w transporcie w rbh na 1 ha, kosztami transportu w zł ha i liczbą &lt;orig&gt;tonokilometrów&lt;/&gt; na 1 ha
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego