Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
tym
samym i jednocześnie nie są tym samym, należy więc pokazać, że

dualizm podmiotu i przedmiotu jest tylko jednym aspektem 'absolutnie
sprzecznej samotożsamości'. W odpowiedzi na pytanie mistrza Puhua kopnął
w stolik i przewrócił go. "Jesteś gwałtowny" - krzyknął Linji, nadal
świadomie stosując się do zdroworozsądkowej logiki formalnej. "Dlaczego
mówisz o gwałtowności i delikatności?" - spytał Puhua, dając w ten sposób
wyraz swojemu postrzeganiu rzeczywistości wolnej od dualizmu pojęciowego . Czwartą kategorię stosuje Linji tylko w rozmowach ze swoimi
najlepszymi uczniami. Chce bowiem sprawdzić, czy zatrzymali się oni na
koncepcji 'pustki jednostronnej' jako braku bytu, czy nie. Jeśli nie, ich reakcja jest wyrazem 'logiki
tym <br>samym i jednocześnie nie są tym samym, należy więc pokazać, że <br>&lt;page nr=89&gt;<br>dualizm podmiotu i przedmiotu jest tylko jednym aspektem 'absolutnie <br>sprzecznej samotożsamości'. W odpowiedzi na pytanie mistrza Puhua kopnął <br>w stolik i przewrócił go. "Jesteś gwałtowny" - krzyknął Linji, nadal <br>świadomie stosując się do zdroworozsądkowej logiki formalnej. "Dlaczego <br>mówisz o gwałtowności i delikatności?" - spytał Puhua, dając w ten sposób <br>wyraz swojemu postrzeganiu rzeczywistości wolnej od dualizmu pojęciowego . Czwartą kategorię stosuje Linji tylko w rozmowach ze swoimi <br>najlepszymi uczniami. Chce bowiem sprawdzić, czy zatrzymali się oni na <br>koncepcji 'pustki jednostronnej' jako braku bytu, czy nie. Jeśli nie, ich reakcja jest wyrazem 'logiki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego