Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
opowiadał o zewnętrznej, fizycznej opresji, czyniąc to z odcieniem szaleństwa.
Również w najwybitniejszym z nich (według francuskiej opinii) - czyli w "Królowej Margot", okrucieństwo jest tonowane przez konwencję.
Ta konwencja trudna jest do jednoznacznego określenia.
Łączy (choć nie jestem pewien, czy godzi) składniki pozornie sprzeczne: umowność i patos opery z senną halucynacją, ale chwilami także z poetyką telewizyjnego reportażu.
To jest epoka obłędu religijnego sprzed czterystu lat - ujrzana z perspektywy dzisiejszych wojen religijnych.
Ch‚reau podkreśla w wywiadach, że kiedy przystępowali z Daniele Thompson do pisania scenariusza - wybuchała wojna w Iranie; kiedy zaczynał zdjęcia - toczyła się wojna w Jugosławii.
Przejmującą muzykę
opowiadał o zewnętrznej, fizycznej opresji, czyniąc to z odcieniem szaleństwa.<br>Również w najwybitniejszym z nich (według francuskiej opinii) - czyli w "Królowej Margot", okrucieństwo jest tonowane przez konwencję.<br>Ta konwencja trudna jest do jednoznacznego określenia.<br>Łączy (choć nie jestem pewien, czy godzi) składniki pozornie sprzeczne: umowność i patos opery z senną halucynacją, ale chwilami także z poetyką telewizyjnego reportażu.<br>To jest epoka obłędu religijnego sprzed czterystu lat - ujrzana z perspektywy dzisiejszych wojen religijnych.<br>Ch&#130;reau podkreśla w wywiadach, że kiedy przystępowali z Daniele Thompson do pisania scenariusza - wybuchała wojna w Iranie; kiedy zaczynał zdjęcia - toczyła się wojna w Jugosławii.<br>Przejmującą muzykę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego