Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
po sklepach czy łakomstwo.
Maniaczki zakupów działają często pod wpływem chwili: po awanturze z mężem lub z szefem, gdy w domu dokucza im samotność albo kiedy czują się niekochane, nie docenione. Gdy brakuje im motywacji życiowych, ogarnia je nagle przejmujący smutek.
- Te właśnie chwile damskiej słabości - zdaniem psychologa - cynicznie wykorzystują handlowcy. Żyjemy bowiem w czasach konsumpcji. W Polsce kupowanie nie jest jeszcze tak groźne jak na Zachodzie, gdzie człowiek nie posiadający pewnych rzeczy jest w niektórych środowiskach odsuwany na margines życia. Zachodni handlowcy do perfekcji opanowali więc socjotechniki szybkiego polepszania samopoczucia klientek - sprzedawcy bardzo sprytnie przekonują je, że towar, który wybierają
po sklepach czy łakomstwo.<br>Maniaczki zakupów działają często pod wpływem chwili: po awanturze z mężem lub z szefem, gdy w domu dokucza im samotność albo kiedy czują się niekochane, nie docenione. Gdy brakuje im motywacji życiowych, ogarnia je nagle przejmujący smutek.<br>- Te właśnie chwile damskiej słabości - zdaniem psychologa - cynicznie wykorzystują handlowcy. Żyjemy bowiem w czasach konsumpcji. W Polsce kupowanie nie jest jeszcze tak groźne jak na Zachodzie, gdzie człowiek nie posiadający pewnych rzeczy jest w niektórych środowiskach odsuwany na margines życia. Zachodni handlowcy do perfekcji opanowali więc socjotechniki szybkiego polepszania samopoczucia klientek - sprzedawcy bardzo sprytnie przekonują je, że towar, który wybierają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego