nieskutecznych komunikatów w TI, analiza elementów przekazu medialnego, tworzenie własnych form przekazu (prezentacji, stron internetowych, i in.), wysyłanie i odbieranie listów poczty elektronicznej, korzystanie z list dyskusyjnych, itd.<br>Prezentowanie własnego punktu widzenia, argumentowanie i obrona własnego zdania<br>Uczeń występuje na forum grupy działania, klasy, szkoły, prezentuje swe zdanie, postawę, zainteresowania, hobby, osiągnięcia.<br>Bardzo duże <br>Przy wystąpieniach posługiwanie się prezentacją PP i innymi materiałami przygotowanymi w TI (np. plansze, strona internetowa, zestawienia tabelaryczne. itp.)<br>Korzystanie z nowych technologii komunikacyjnych<br>Uczeń rozważnie i celowo korzysta z Internetu, poczty elektronicznej, listy dyskusyjnej, chat, przygotowuje wydruki, korzysta ze skanera, obsługuje pod nadzorem aparaturę nagłaśniającą, uczeń