Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 6.02
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2002
mniejszą popularnością cieszyły się warsztaty przerabiające pojazdy osobowe na ciężarowe przez montaż stalowej kratki za siedzeniami. Właściciele pojazdów z kratką wpadli jednak w urzędniczo-legislacyjną pułapkę. Od 1997 roku obowiązywał co prawda przepis nakazujący zdobycie świadectwa homologacji dla pojazdu przerabianego na ciężarowy, jednak wydziały komunikacji beztrosko rejestrowały pojazdy, nie wymagając homologacji, a skarbówka na podstawie samego dowodu rejestracyjnego zwracała podatek VAT. Od początku roku policja, prokuratura i urzędy skarbowe rozpoczęły ogólnopolską akcję "Van". Właściciele "osobowych ciężarówek" wzywani byli do zapłacenia zaległego VAT-u. Zgodnie z danymi Ministerstwa Finansów w Polsce jest pół miliona takich aut o łącznej wartości 17.5 mld
mniejszą popularnością cieszyły się warsztaty przerabiające pojazdy osobowe na ciężarowe przez montaż stalowej kratki za siedzeniami. Właściciele pojazdów z kratką wpadli jednak w urzędniczo-legislacyjną pułapkę. Od 1997 roku obowiązywał co prawda przepis nakazujący zdobycie świadectwa homologacji dla pojazdu przerabianego na ciężarowy, jednak wydziały komunikacji beztrosko rejestrowały pojazdy, nie wymagając homologacji, a <orig>skarbówka</> na podstawie samego dowodu rejestracyjnego zwracała podatek VAT. Od początku roku policja, prokuratura i urzędy skarbowe rozpoczęły ogólnopolską akcję "Van". Właściciele "osobowych ciężarówek" wzywani byli do zapłacenia zaległego VAT-u. Zgodnie z danymi Ministerstwa Finansów w Polsce jest pół miliona takich aut o łącznej wartości 17.5 mld
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego