Typ tekstu: Książka
Autor: Dymna Anna, Baniewicz Elżbieta
Tytuł: Ona to ja
Rok: 1997
silniej. "Na własnej skórze" przekonał się o tym Jerzy Hoffman, kiedy w ekranowej wersji Trędowatej nie powierzył Dymnej roli niewinnej, ślicznie zakochanej Stefci Rudeckiej, lecz rolę mało sympatycznej, wyniosłej arystokratki Melanii Barskiej. Decyzja reżysera spotkała się z niezadowoleniem wielbicieli aktorki.
Rozczarowani pozostali również krytycy - choćby Zygmunt Kałużyński. "Obsadzenie w roli hrabianki Barskiej -- pisał w Polityce 51/76 - Anny Dymnej, której reżyser nie dosyć pilnował, by była dęta jak wszyscy - spowodowało nierównowagę, bo ordynat powinien rzucić się na tę dziewczynę wesołą i ponętną, nie zaś ślęczeć nad zdesperowaną Stefcią. Gdy ta wreszcie umarła, następuje ulga - ordynat połączy się z apetyczną hrabianką, a
silniej. "Na własnej skórze" przekonał się o tym Jerzy Hoffman, kiedy w ekranowej wersji Trędowatej nie powierzył Dymnej roli niewinnej, ślicznie zakochanej Stefci Rudeckiej, lecz rolę mało sympatycznej, wyniosłej arystokratki Melanii Barskiej. Decyzja reżysera spotkała się z niezadowoleniem wielbicieli aktorki.<br> Rozczarowani pozostali również krytycy - choćby Zygmunt Kałużyński. "Obsadzenie w roli hrabianki Barskiej -- pisał w Polityce 51/76 - Anny Dymnej, której reżyser nie dosyć pilnował, by była dęta jak wszyscy - spowodowało nierównowagę, bo ordynat powinien rzucić się na tę dziewczynę wesołą i ponętną, nie zaś ślęczeć nad zdesperowaną Stefcią. Gdy ta wreszcie umarła, następuje ulga - ordynat połączy się z apetyczną hrabianką, a
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego