Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
wyraźny jak w Szwecji, ale jednak - tłumaczy Beata Bochińska, historyk sztuki i właścicielka firmy Autorski Bank Projektów "Wzornik". - Szwedzi dobrze rozumieją swoją tożsamość. Projektują współcześnie, ale zachowują istotę - wszystko jest proste, funkcjonalne i praktyczne. Nasza sztuka ludowa brała się ze świętowania, wieś stawała się wtedy kolorowa. Jako naród jesteśmy romantyczni, hurraoptymistyczni, no i brakuje nam słońca, więc nie rozumiem, dlaczego boimy się wykorzystać tę ludową miłość do kolorów.

Może dlatego, że mamy kompleksy? Kiedy w 2001 roku Arkadius pokazał w Londynie nawiązującą do polskiego folkloru kolekcję ubrań, powiało swojskością, ale i - co tu dużo mówić - obciachem. Były kolorowe wianki z piórami
wyraźny jak w Szwecji, ale jednak - tłumaczy Beata Bochińska, historyk sztuki i właścicielka firmy Autorski Bank Projektów "Wzornik". - Szwedzi dobrze rozumieją swoją tożsamość. Projektują współcześnie, ale zachowują istotę - wszystko jest proste, funkcjonalne i praktyczne. Nasza sztuka ludowa brała się ze świętowania, wieś stawała się wtedy kolorowa. Jako naród jesteśmy romantyczni, hurraoptymistyczni, no i brakuje nam słońca, więc nie rozumiem, dlaczego boimy się wykorzystać tę ludową miłość do kolorów. <br><br>Może dlatego, że mamy kompleksy? Kiedy w 2001 roku Arkadius pokazał w Londynie nawiązującą do polskiego folkloru kolekcję ubrań, powiało swojskością, ale i - co tu dużo mówić - obciachem. Były kolorowe wianki z piórami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego