Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
wg stopnia, w jakim każdej osobie przysługuje cecha "inteligencji" - od osoby najmniej inteligentnej do najbardziej inteligentnej. Relacja "bycia bardziej inteligentnym niż ..." nie zachodzi pomiędzy tymi osobami, które są równointeligentne (cecha "inteligencji" przysługuje im w tym samym stopniu). Zachodzi między nimi relacja nieodróżnialności Q, która jest stosunkiem "równointeligencji"; dwie osoby x i y są równointeligentne wtedy i tylko wtedy, gdy ani osoba x nie jest bardziej inteligentna od osoby y, ani osoba y nie jest bardziej inteligentna od osoby x.

O relacji Q powiemy, że dzieli ona rozważany zbiór U na klasy abstrakcji. Klasy abstrakcji stanowią podzbiory (grupy) osób, które są równointeligentne. Między
wg stopnia, w jakim każdej osobie przysługuje cecha "inteligencji" - od osoby najmniej inteligentnej do najbardziej inteligentnej. Relacja "bycia bardziej inteligentnym niż ..." nie zachodzi pomiędzy tymi osobami, które są równointeligentne (cecha "inteligencji" przysługuje im w tym samym stopniu). Zachodzi między nimi relacja nieodróżnialności Q, która jest stosunkiem "równointeligencji"; dwie osoby x i y są równointeligentne wtedy i tylko wtedy, gdy ani osoba x nie jest bardziej inteligentna od osoby y, ani osoba y nie jest bardziej inteligentna od osoby x.<br><br> O relacji Q powiemy, że dzieli ona rozważany zbiór U na klasy abstrakcji. Klasy abstrakcji stanowią podzbiory (grupy) osób, które są równointeligentne. Między
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego