Typ tekstu: Książka
Autor: Eichelberger Wojciech
Tytuł: O co pytają dzieci
Rok: 1999
nas słuchały, jak słuchać dzieci, żeby do nas mówiły". Można w niej znaleźć wiele praktycznych wskazówek i rad, jak wcielać w życie ów postulat szacunku, np. jak zwracać uwagę, nie raniąc poczucia godności. Sposób, w jaki zwracamy się do dzieci, ma ogromne znaczenie. Mówienie dziecku na przykład "ty głupku, ty idioto" spowoduje, że i ono tak mówić będzie do rodziców (jeśli nawet nie odważy się powiedzieć, to na pewno tak pomyśli) i do kolegów. My, rodzice, na ogół nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak odzywamy się do dzieci. Rzadko nasze słowa nasycone są szacunkiem. Bardzo często za to słowne deklaracje
nas słuchały, jak słuchać dzieci, żeby do nas mówiły". Można w niej znaleźć wiele praktycznych wskazówek i rad, jak wcielać w życie ów postulat szacunku, np. jak zwracać uwagę, nie raniąc poczucia godności. Sposób, w jaki zwracamy się do dzieci, ma ogromne znaczenie. Mówienie dziecku na przykład "ty głupku, ty idioto" spowoduje, że i ono tak mówić będzie do rodziców (jeśli nawet nie odważy się powiedzieć, to na pewno tak pomyśli) i do kolegów. My, rodzice, na ogół nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak odzywamy się do dzieci. Rzadko nasze słowa nasycone są szacunkiem. Bardzo często za to słowne deklaracje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego