Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 02/03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
Luna z warszawskiej ASP.
Malarz podjął się narysowania w ciągu dwóch lat 107 rycin ilustrujących "Martwe dusze". Artysta wybrał Gogola nie tylko dlatego, że był on wybitnym pisarzem. Ważne było także to, że opisywał wschodnioeuropejską prowincję - świat, który Chagall rozumiał i kochał. W ten sposób powstał jeden z najważniejszych cyklów ilustracyjnych XX wieku. Ponad 100 pochodzących z niego grafik jest eksponowanych w Muzeum Teatralnym.
Widać na nich wszystkie cechy stylu Chagalla: nieproporcjonalne, nie spętane prawem ciążenia postaci chasydów, kóz, krów i chłopów, portrety prowincjonalnej arystokracji rosyjskiej. "Martwe dusze" otworzyły artyście drzwi kariery, tak że Vollard zlecił mu przygotowanie ilustracji do La
Luna z warszawskiej ASP.<br>Malarz podjął się narysowania w ciągu dwóch lat 107 rycin ilustrujących "Martwe dusze". Artysta wybrał Gogola nie tylko dlatego, że był on wybitnym pisarzem. Ważne było także to, że opisywał wschodnioeuropejską prowincję - świat, który Chagall rozumiał i kochał. W ten sposób powstał jeden z najważniejszych cyklów ilustracyjnych XX wieku. Ponad 100 pochodzących z niego grafik jest eksponowanych w Muzeum Teatralnym.<br>Widać na nich wszystkie cechy stylu Chagalla: nieproporcjonalne, nie spętane prawem ciążenia postaci chasydów, kóz, krów i chłopów, portrety prowincjonalnej arystokracji rosyjskiej. "Martwe dusze" otworzyły artyście drzwi kariery, tak że Vollard zlecił mu przygotowanie ilustracji do La
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego