Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
Położyłbym tedy nacisk na procesualny (dynamiczny) charakter nauki, na czynności, które należy wykonać, aby posiąść pewną wiedzę naukową, a nie na wiedzę jako rezultat działań badawczych (charakter statyczny), jako wynik procesu badawczego. Proszę zauważyć, że w taki sposób traktuję wykład metodologii ujęty w tym podręczniku.

Warto w tym miejscu przytoczyć, in extenso, to co na temat jedności kontekstu badania i kontekstu nauczania na uniwersytecie pisał Hessen (1931, s. 356-358). Możemy tę wypowiedź uporządkować w kilku punktach. I tak:

(1) "zadanie wykładającego w uniwersytecie polega nie na tym, żeby uczyć, lecz na tym, żeby pracować w swojej nauce, w której może kształcić
Położyłbym tedy nacisk na procesualny (dynamiczny) charakter nauki, na czynności, które należy wykonać, aby posiąść pewną wiedzę naukową, a nie na wiedzę jako rezultat działań badawczych (charakter statyczny), jako wynik procesu badawczego. Proszę zauważyć, że w taki sposób traktuję wykład metodologii ujęty w tym podręczniku.<br><br>Warto w tym miejscu przytoczyć, in extenso, to co na temat jedności kontekstu badania i kontekstu nauczania na uniwersytecie pisał Hessen (1931, s. 356-358). Możemy tę wypowiedź uporządkować w kilku punktach. I tak:<br><br>(1) "zadanie wykładającego w uniwersytecie polega nie na tym, żeby uczyć, lecz na tym, żeby pracować w swojej nauce, w której może kształcić
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego