Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 20.11
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
również zostaną zaatakowane. Jakie są rodzaje przemocy między- rówieśniczej w szkole? Iwona Banach: Przemoc w szkole można podzielić na fizyczną i psychiczną. Jaka jest fizyczna, wiadomo. Do psychicznej można zaliczyć dokuczanie, przezywanie, wyśmiewanie się, plotkowanie czy izolowanie się dzieci od jednej osoby. Znęcanie nie jest jednorazowym aktem, nie zdarza się incydentalnie, ale powtarza się. Jakieś jednorazowe poszturchiwanie może być szukaniem miejsca w grupie, zaznaczeniem hierarchii, co można nazwać takim "naturalnym zachowaniem". Znęcaniem stają się powtarzające się działania względem jednej konkretnej osoby, które się nasilają. Dzieci z jakimi predyspozycjami mogą stać się potencjalnymi ofiarami, a jakie sprawcami? Skąd bierze się agresja? Iwona
również zostaną zaatakowane. Jakie są rodzaje przemocy między- rówieśniczej w szkole? Iwona Banach: Przemoc w szkole można podzielić na fizyczną i psychiczną. Jaka jest fizyczna, wiadomo. Do psychicznej można zaliczyć dokuczanie, przezywanie, wyśmiewanie się, plotkowanie czy izolowanie się dzieci od jednej osoby. Znęcanie nie jest jednorazowym aktem, nie zdarza się incydentalnie, ale powtarza się. Jakieś jednorazowe poszturchiwanie może być szukaniem miejsca w grupie, zaznaczeniem hierarchii, co można nazwać takim "naturalnym zachowaniem". Znęcaniem stają się powtarzające się działania względem jednej konkretnej osoby, które się nasilają. Dzieci z jakimi predyspozycjami mogą stać się potencjalnymi ofiarami, a jakie sprawcami? Skąd bierze się agresja? Iwona
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego