Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fakt
Nr: 01.14 (11)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
którzy domagają się dobrej jakości. Zdarza się oczywiście nam, klientom, odpuszczać sprzedawcy dla świętego spokoju. Postarajmy się jednak realizować nasze prawa: składajmy reklamacje i pamiętajmy, że nawet najlepiej działające instytucje nie zastąpią samych klientów.
Realizacja prawa najczęściej zależy od postawy konsumenta. Zaczyna się od przeczytania etykiety na towarze, umowy, regulaminu, instrukcji. W Unii Europejskiej istnieje pojęcie konsumenta oświeconego - takiego, który ma wiedzę, zna swoje prawa i wie, jak korzystać z przepisów. W Polsce instytucje zajmujące się ochroną interesów konsumentów mają tu jeszcze dużo do zrobienia.
Konieczne są również zmiany w świadomości przedsiębiorców. Zależałoby nam na wypracowaniu kodeksów dobrych praktyk gospodarczych. Nie
którzy domagają się dobrej jakości. Zdarza się oczywiście nam, klientom, odpuszczać sprzedawcy dla świętego spokoju. Postarajmy się jednak realizować nasze prawa: składajmy reklamacje i pamiętajmy, że nawet najlepiej działające instytucje nie zastąpią samych klientów.<br>Realizacja prawa najczęściej zależy od postawy konsumenta. Zaczyna się od przeczytania etykiety na towarze, umowy, regulaminu, instrukcji. W Unii Europejskiej istnieje pojęcie konsumenta oświeconego - takiego, który ma wiedzę, zna swoje prawa i wie, jak korzystać z przepisów. W Polsce instytucje zajmujące się ochroną interesów konsumentów mają tu jeszcze dużo do zrobienia.<br>Konieczne są również zmiany w świadomości przedsiębiorców. Zależałoby nam na wypracowaniu kodeksów dobrych praktyk gospodarczych. Nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego