Typ tekstu: Książka
Autor: Berwińska Krystyna
Tytuł: Con amore
Rok wydania: 1995
Rok powstania: 1974
tak jak jego? Inna była skala możliwości instrumentu wtedy, a inna jest dziś. Na przykład tamto forte i nasze... Czy grając Chopina mamy prawo do naszego forte, choć wiemy, że u niego nigdy tak ono nie brzmiało? Tata twierdzi, że mamy prawo, bo Chopin odkrył duszę fortepianu. Jego kolorystykę, dynamikę, instrumentalizm - a więc, jakby przeczuwał fortepian przyszłości. Wykraczał poza salon, krynoliny, fraki, kandelabry. Ale rozszyfrowanie, jak on grał, jest ogromnie ważne. Tata twierdzi, że nam dziś jest łatwiej wrócić do źródła niż pięćdziesiąt lat temu. Umiemy analizować zapis, instrument, na którym grał, warunki akustyczne.

Po dzisiejszej lekcji wydaje mi się, że
tak jak jego? Inna była skala możliwości instrumentu wtedy, a inna jest dziś. Na przykład tamto forte i nasze... Czy grając Chopina mamy prawo do naszego forte, choć wiemy, że u niego nigdy tak ono nie brzmiało? Tata twierdzi, że mamy prawo, bo Chopin odkrył duszę fortepianu. Jego kolorystykę, dynamikę, instrumentalizm - a więc, jakby przeczuwał fortepian przyszłości. Wykraczał poza salon, krynoliny, fraki, kandelabry. Ale rozszyfrowanie, jak on grał, jest ogromnie ważne. Tata twierdzi, że nam dziś jest łatwiej wrócić do źródła niż pięćdziesiąt lat temu. Umiemy analizować zapis, instrument, na którym grał, warunki akustyczne. <br><br>Po dzisiejszej lekcji wydaje mi się, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego