Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
się do określonej teorii psychologicznej (zapożyczonej lub własnej). Owa teoria została wyrażona explicite (jak w wypadku Kwestionariusza Temperamentu Strelaua - wersja podstawowa KTS i zmodyfikowana KTS-Z, por. Strelau, 1992, rozdz. 6.-8.), bądź trzeba ją odtworzyć, jak to zrobiła Hornowska (1993c) w przypadku skali WAIS-R, odnosząc ją do modelu intelektu SOI Guilforda, modelu inteligencji płynnej i skrystalizowanej Cattella-Horna, gdyż jak trafnie zauważył Sternberg (1985, s. 336): "...testy Wechslera czy Stanford-Bineta nie dają należytego pojęcia o koncepcji natury inteligencji przyjętej przez ich twórców".

Przy testach uzdolnień, osiągnięć szkolnych czy przydatności zawodowej, stosowanych w celach selekcyjnych (w szkolnictwie, przemyśle, wojsku
się do określonej teorii psychologicznej (zapożyczonej lub własnej). Owa teoria została wyrażona explicite (jak w wypadku Kwestionariusza Temperamentu Strelaua - wersja podstawowa KTS i zmodyfikowana KTS-Z, por. Strelau, 1992, rozdz. 6.-8.), bądź trzeba ją odtworzyć, jak to zrobiła Hornowska (1993c) w przypadku skali WAIS-R, odnosząc ją do modelu intelektu SOI Guilforda, modelu inteligencji płynnej i skrystalizowanej Cattella-Horna, gdyż jak trafnie zauważył Sternberg (1985, s. 336): "...testy Wechslera czy Stanford-Bineta nie dają należytego pojęcia o koncepcji natury inteligencji przyjętej przez ich twórców".<br><br>Przy testach uzdolnień, osiągnięć szkolnych czy przydatności zawodowej, stosowanych w celach selekcyjnych (w szkolnictwie, przemyśle, wojsku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego