Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
nakłaniającą. Stosowanie zbyt ostrych form perswazyjnych, czytelnych dla odbiorcy, może jednak prowadzić do zerwania komunikacji przez odbiorcę.
W odniesieniu do komunikacji o charakterze perswazyjnym spełnienie intencji nadawcy przez odbiorcę nie musi leżeć w jego interesie. Komunikacja ta obfituje w konflikty poznawcze i emocjonalne, błędne interpretacje, nieporozumienia oraz przybiera formę gry intelektualnej. Koncepcja Millera, odnosząca się do typologii aktów komunikacji perswazyjnej, przyjmuje dwie główne skale opisujące typ aktu perswazyjnego:
1, orientację na nagradzanie lub karanie,
2, koncentrację na nadawcy lub odbiorcy.
Do wypowiedzi skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na nagradzanie należą: apel moralny, wypowiedzi odnoszące się do pozytywnych emocji oraz wypowiedzi oparte
nakłaniającą. Stosowanie zbyt ostrych form perswazyjnych, czytelnych dla odbiorcy, może jednak prowadzić do zerwania komunikacji przez odbiorcę. <br>W odniesieniu do komunikacji o charakterze perswazyjnym spełnienie intencji nadawcy przez odbiorcę nie musi leżeć w jego interesie. Komunikacja ta obfituje w konflikty poznawcze i emocjonalne, błędne interpretacje, nieporozumienia oraz przybiera formę gry intelektualnej. Koncepcja Millera, odnosząca się do typologii aktów komunikacji perswazyjnej, przyjmuje dwie główne skale opisujące typ aktu perswazyjnego: <br>1, orientację na nagradzanie lub karanie, <br>2, koncentrację na nadawcy lub odbiorcy. <br>Do wypowiedzi skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na nagradzanie należą: apel moralny, wypowiedzi odnoszące się do pozytywnych emocji oraz wypowiedzi oparte
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego