Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
swojej twórczości. Obszerne cytaty z Bacha i Czajkowskiego zagościły w jego kompozycjach. W "Collage über Bach" przywołaną Sarabandę z "Suity angielskiej nr 6 d-moll" Bacha przerywa gwałtownie fortepian, strasząc dźwiękiem zrzucanej bomby.
W latach 70. porzucił kolaż, by odkryć styl nazwany przez siebie dzwoneczkowym (nuty triady stosowane w różnych inwersjach skojarzył z brzmieniem dzwonka). Jednym z pierwszych takich utworów jest "Tabula rasa". To zabawa z ciszą prowadzona w zmiennym rytmie, w której uczestniczy dwoje skrzypiec, orkiestra smyczkowa i fortepian preparowany. Pärt pozostał wierny owej technice, przy czym coraz częściej zwracał się ku Bogu. Jego tabula rasa zapełnia się tym razem
swojej twórczości. Obszerne cytaty z Bacha i Czajkowskiego zagościły w jego kompozycjach. W &lt;name type="tit"&gt;"Collage über Bach"&lt;/&gt; przywołaną Sarabandę z &lt;name type="tit"&gt;"Suity angielskiej nr 6 d-moll"&lt;/&gt; Bacha przerywa gwałtownie fortepian, strasząc dźwiękiem zrzucanej bomby.&lt;/&gt;<br>W latach 70. porzucił kolaż, by odkryć styl nazwany przez siebie dzwoneczkowym (nuty triady stosowane w różnych inwersjach skojarzył z brzmieniem dzwonka). Jednym z pierwszych takich utworów jest &lt;name type="tit"&gt;"Tabula rasa"&lt;/&gt;. To zabawa z ciszą prowadzona w zmiennym rytmie, w której uczestniczy dwoje skrzypiec, orkiestra smyczkowa i fortepian preparowany. Pärt pozostał wierny owej technice, przy czym coraz częściej zwracał się ku Bogu. Jego tabula rasa zapełnia się tym razem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego