Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
zaprzeczenie, to
zaś uznaje się za negatywne w sensie destrukcji".
Heidegger twierdzi, że przeprowadzona przez niego krytyka różnych
pojęć, nie powinna być rozpatrywana w kategoriach negacji logiki formalnej.
Podkreśla, że jego krytyka humanizmu nie oznacza, że gloryfikuje on
barbarzyńską brutalność; krytyka logiki nie prowadzi do afirmacji "swawoli
instynktów" i królowania irracjonalizmu; krytyka wartości nie jest wyrazem
pogardy dla najwyższych dóbr ludzkich; twierdzenie, że 'bycie' człowieka jest
'byciem w świecie', nie oznacza odrzucenia transcendencji i zaświatowości,
czyli bezwarunkowej afirmacji doczesności; odwołanie się do "śmierci Boga"
w filozofii Nietzschego nie jest przejawem postawy ateistycznej.

Jedynie z punktu widzenia 'logiki paradoksu' negacja nie jest
zaprzeczenie, to <br>zaś uznaje się za negatywne w sensie destrukcji". <br>Heidegger twierdzi, że przeprowadzona przez niego krytyka różnych <br>pojęć, nie powinna być rozpatrywana w kategoriach negacji logiki formalnej. <br>Podkreśla, że jego krytyka humanizmu nie oznacza, że gloryfikuje on <br>barbarzyńską brutalność; krytyka logiki nie prowadzi do afirmacji "swawoli <br>instynktów" i królowania irracjonalizmu; krytyka wartości nie jest wyrazem <br>pogardy dla najwyższych dóbr ludzkich; twierdzenie, że 'bycie' człowieka jest <br>'byciem w świecie', nie oznacza odrzucenia transcendencji i zaświatowości, <br>czyli bezwarunkowej afirmacji doczesności; odwołanie się do "śmierci Boga" <br>w filozofii Nietzschego nie jest przejawem postawy ateistycznej. <br>&lt;page nr=289&gt;<br>Jedynie z punktu widzenia 'logiki paradoksu' negacja nie jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego