Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
bowiem sensie artefakt traktowano jako epifenomen, ważne było to, że u genezy dzieła znajdował się twórczy podmiot na swój sposób przeżywający świat. Estetyzm młodopolski był - i to nie tylko w wersji Przybyszewskiego, który w tej dziedzinie odznaczał się konsekwencją i radykalizmem - estetyzmem ekspresji. Estetyzm w tej postaci nie musi zakładać izolowania artysty od kontekstu społecznego i historycznego, przeżywający i dający wyraz swym przeżyciom artysta w pewnym sensie nie był od niego zależny, bo mu się nie podporządkowywał, a często przeciw niemu się buntował, ale też nie znajdował się poza jego zasięgiem. Ekspresywizm nie wprowadzał tak wyraźnych podziałów na to, co piękne
bowiem sensie artefakt traktowano jako epifenomen, ważne było to, że u genezy dzieła znajdował się twórczy podmiot na swój sposób przeżywający świat. Estetyzm młodopolski był - i to nie tylko w wersji Przybyszewskiego, który w tej dziedzinie odznaczał się konsekwencją i radykalizmem - estetyzmem ekspresji. Estetyzm w tej postaci nie musi zakładać izolowania artysty od kontekstu społecznego i historycznego, przeżywający i dający wyraz swym przeżyciom artysta w pewnym sensie nie był od niego zależny, bo mu się nie podporządkowywał, a często przeciw niemu się buntował, ale też nie znajdował się poza jego zasięgiem. Ekspresywizm nie wprowadzał tak wyraźnych podziałów na to, co piękne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego