Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
do 30-40%, firmy handlowe zaczęły prowadzić swego rodzaju transakcje arbitrażowe, czyli kupować towary w krajach o niższych cenach w celu dokonywania ich sprzedaży na rynkach krajów o wyższych cenach. Jest to zjawisko znane pod nazwą "szarego importu" lub też "szarych rynków", a jego mechanizm przedstawia rys.27. Mamy tu, jak widać, trzy warianty takich transakcji: import równoległy - czyli dodatkowy import w stosunku do dokonywanego przez autoryzowanych pośredników, prowadzony przez inne firmy w sytuacji, gdy cena produktu w kraju importera jest znacznie wyższa niż w kraju producenta, reimport - czyli dokonywanie przez firmy nieautoryzowane importu produktów eksportowanych przez autoryzowanych eksporterów; występuje on wówczas
do 30-40%, firmy handlowe zaczęły prowadzić swego rodzaju transakcje arbitrażowe, czyli kupować towary w krajach o niższych cenach w celu dokonywania ich sprzedaży na rynkach krajów o wyższych cenach. Jest to zjawisko znane pod nazwą "szarego importu" lub też "szarych rynków", a jego mechanizm przedstawia rys.27. Mamy tu, jak widać, trzy warianty takich transakcji: import równoległy - czyli dodatkowy import w stosunku do dokonywanego przez autoryzowanych pośredników, prowadzony przez inne firmy w sytuacji, gdy cena produktu w kraju importera jest znacznie wyższa niż w kraju producenta, reimport - czyli dokonywanie przez firmy nieautoryzowane importu produktów eksportowanych przez autoryzowanych eksporterów; występuje on wówczas
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego