Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 15/03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
w miejscowości Calderdale w Yorkshire.
Dokonywała tam rekonstrukcji Biblioteki Muzycznej Williama Priestleya, który w XIX wieku zbierał utwory niemieckich i austriackich kompozytorów.
- Przyjrzałam się dokładnie tytułowi i zobaczyłam wyraźnie "Wolfganga Amadeusza Mozarta" - powiedziała Cowgill. Dodała, że dzięki temu manuskryptowi będzie można dowiedzieć się, jak Mozart podchodził do kompozycji wielkiego mistrza, jakim był Haendel.
Partyturę prawdopodobnie zakupił w 1817 roku w Lipsku angielski mnich i stamtąd przewiózł do Yorkshire.
Utwór nie został napisany ręką Mozarta, ale nie ma wątpliwości, że jest jego dziełem. Kompozytor wzbogacił utwór Haendla m.in. o partie klarnetu i puzonu, dostosowując go w ten sposób do swojej epoki
w miejscowości Calderdale w Yorkshire.<br>Dokonywała tam rekonstrukcji Biblioteki Muzycznej Williama Priestleya, który w XIX wieku zbierał utwory niemieckich i austriackich kompozytorów.<br>- Przyjrzałam się dokładnie tytułowi i zobaczyłam wyraźnie "Wolfganga Amadeusza Mozarta" - powiedziała Cowgill. Dodała, że dzięki temu manuskryptowi będzie można dowiedzieć się, jak Mozart podchodził do kompozycji wielkiego mistrza, jakim był Haendel.<br>Partyturę prawdopodobnie zakupił w 1817 roku w Lipsku angielski mnich i stamtąd przewiózł do Yorkshire.<br>Utwór nie został napisany ręką Mozarta, ale nie ma wątpliwości, że jest jego dziełem. Kompozytor wzbogacił utwór Haendla m.in. o partie klarnetu i puzonu, dostosowując go w ten sposób do swojej epoki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego