Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
por. Nowakowska, 1975, s. 118). W tym sensie zmienną ciągłą jest np. "wzrost". Jeżeli pomiędzy dwiema sąsiednimi wartościami zmiennej nie występuje trzecia wartość, to jest to zmienna dyskretna. Taką zmienną jest np. "płeć" czy "typ wykształcenia" (w sensie: medyczne, przyrodnicze, techniczne, ekonomiczne, humanistyczne, rolnicze).

Zwykło się jeszcze wyróżniać:

(a) zmienne jakościowe, kategorialne (ang. qualitative, categorical variable), do których zaliczamy wcześniej przez nas wymienione zmienne dychotomiczne, a także te zmienne politomiczne, które są - z punktu widzenia logiki - klasyfikacjami. Jak wiadomo (por. np. Ziembiński, 1993, s. 234-239), od klasyfikacji wymaga się, aby była ona: (1) podziałem wyczerpującym, a więc, aby obejmowała wszystkie
por. Nowakowska, 1975, s. 118). W tym sensie zmienną ciągłą jest np. "wzrost". Jeżeli pomiędzy dwiema sąsiednimi wartościami zmiennej nie występuje trzecia wartość, to jest to zmienna dyskretna. Taką zmienną jest np. "płeć" czy "typ wykształcenia" (w sensie: medyczne, przyrodnicze, techniczne, ekonomiczne, humanistyczne, rolnicze).<br><br>Zwykło się jeszcze wyróżniać: <br><br> (a) zmienne jakościowe, kategorialne (ang. qualitative, categorical variable), do których zaliczamy wcześniej przez nas wymienione zmienne dychotomiczne, a także te zmienne politomiczne, które są - z punktu widzenia logiki - klasyfikacjami. Jak wiadomo (por. np. Ziembiński, 1993, s. 234-239), od klasyfikacji wymaga się, aby była ona: (1) podziałem wyczerpującym, a więc, aby obejmowała wszystkie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego