Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
wspólnego z pojęciem Boga w filozofii wschodniej, jednak, według mnie, są nierozerwalnie związane z logiką tradycyjną. Jednia Plotyna jest całkowitym przeciwieństwem pojęcia 'nicości' na Wschodzie, ponieważ nie posiada ona aspektu afirmacji 'zwyczajnej perspektywy'.
Jak widać z powyższej analizy, Nishida nieprzypadkowo zainteresował się
pojęciem 'jaźni zwyczajnej' w naukach mistrzów zen. Zachowanie 'jaźni
zwyczajnej' w akcie 'oświecenia' wskazuje na to, że nie polega on na
przekształceniu 'jaźni zwyczajnej' w 'jaźń oświeconą' (chiń. putixin; jap.
bodaishin), co potwierdza tezę Nishidy, iż relacja 'jaźni jednostkowej' i 'jaźni
oświeconej' ('buddy') powinna być rozpatrywana z punktu widzenia 'logiki
paradoksu'.

2.1.2. 'OŚWIECENIE' JAKO 'NIEROZRÓŻNIAJĄCE ROZRÓŻNIANIE'
O
wspólnego z pojęciem Boga w filozofii wschodniej, jednak, według mnie, są nierozerwalnie związane z logiką tradycyjną. Jednia Plotyna jest całkowitym przeciwieństwem pojęcia 'nicości' na Wschodzie, ponieważ nie posiada ona aspektu afirmacji 'zwyczajnej perspektywy'. <br>Jak widać z powyższej analizy, Nishida nieprzypadkowo zainteresował się <br>pojęciem 'jaźni zwyczajnej' w naukach mistrzów zen. Zachowanie 'jaźni <br>zwyczajnej' w akcie 'oświecenia' wskazuje na to, że nie polega on na <br>przekształceniu 'jaźni zwyczajnej' w 'jaźń oświeconą' (chiń. putixin; jap. <br>bodaishin), co potwierdza tezę Nishidy, iż relacja 'jaźni jednostkowej' i 'jaźni <br>oświeconej' ('buddy') powinna być rozpatrywana z punktu widzenia 'logiki <br>paradoksu'. <br>&lt;page nr=59&gt;<br>&lt;tit&gt;2.1.2. 'OŚWIECENIE' JAKO 'NIEROZRÓŻNIAJĄCE ROZRÓŻNIANIE'&lt;/&gt; <br>O
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego