Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 21
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
taniec zamiatanie podłogi? Nie ma w ogóle dialogów, ba - ze sceny nie pada ani jedno słowo. Jak określają to twórcy "Stomp" - ich dzieło jest muzyką bez muzyki, tańcem bez tańca. Jest ruchem ciał, przedmiotów, a nawet dźwiękiem... abstrakcyjnych idei. Być może najbliżej przedstawieniu jest do performance art.

Jeśli przyjąć, że jazz jest chaosem ujętym w ramy rytmu, a linia melodyczna jedynie ozdobnikiem, formą, a nie treścią - wówczas przedstawienie to można określić jako jazz w najczystszej postaci. Według jednego z twórców przedstawienia Luke'a Cresswella: "ťStompŤ to mimo wszystko teatr muzyczny stworzony przez muzyków. To 90 minut czystej perkusji".

Dla wielu widzów ta
taniec zamiatanie podłogi? Nie ma w ogóle dialogów, ba - ze sceny nie pada ani jedno słowo. Jak określają to twórcy "Stomp" - ich dzieło jest muzyką bez muzyki, tańcem bez tańca. Jest ruchem ciał, przedmiotów, a nawet dźwiękiem... abstrakcyjnych idei. Być może najbliżej przedstawieniu jest do performance art.<br><br>Jeśli przyjąć, że jazz jest chaosem ujętym w ramy rytmu, a linia melodyczna jedynie ozdobnikiem, formą, a nie treścią - wówczas przedstawienie to można określić jako jazz w najczystszej postaci. Według jednego z twórców przedstawienia Luke'a Cresswella: "ťStompŤ to mimo wszystko teatr muzyczny stworzony przez muzyków. To 90 minut czystej perkusji".<br><br>Dla wielu widzów ta
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego