Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Biblioteczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1981
a więc prowadzone, niestety, okazjonalnie i dorywczo.
Na wielu konferencjach pedagogicznych zastanawiamy się, dlaczego mimo wdrażania nowych metod realizowanej reformy edukacji, mimo lepszego wyposażenia gabinetów przedmiotowych, mimo coraz staranniejszego doboru kadry dla poszczególnych przedmiotów nauczania szkolnego nie osiągamy w nauczaniu i wychowaniu młodzieży spodziewanych rezultatów. W moim przekonaniu i doświadczeniu jedną z istotnych przyczyn braku pełnego sukcesu pedagogicznego stanowi niedocenianie, zarówno przez projektodawców reformy jak i przez znaczną liczbę ich realizatorów, niczym nie zastąpionej funkcji czytelnictwa w procesie edukacji tak jednostki, jak i całego społeczeństwa. Czytelnictwo w szkole określa się oficjalnie jako "czytelnictwo kierowane". Na czym polega owo kierowanie? Na proponowaniu
a więc prowadzone, niestety, okazjonalnie i dorywczo.<br>Na wielu konferencjach pedagogicznych zastanawiamy się, dlaczego mimo wdrażania nowych metod realizowanej reformy edukacji, mimo lepszego wyposażenia gabinetów przedmiotowych, mimo coraz staranniejszego doboru kadry dla poszczególnych przedmiotów nauczania szkolnego nie osiągamy w nauczaniu i wychowaniu młodzieży spodziewanych rezultatów. &lt;page nr=223&gt; W moim przekonaniu i doświadczeniu jedną z istotnych przyczyn braku pełnego sukcesu pedagogicznego stanowi niedocenianie, zarówno przez projektodawców reformy jak i przez znaczną liczbę ich realizatorów, niczym nie zastąpionej funkcji czytelnictwa w procesie edukacji tak jednostki, jak i całego społeczeństwa. Czytelnictwo w szkole określa się oficjalnie jako "czytelnictwo kierowane". Na czym polega owo kierowanie? Na proponowaniu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego