Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 32
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
kolor zdjęć rywala czy użycie grafiki komputerowej. Okazało się, iż wyłączenie elementów grafiki komputerowej z reklam atakujących Clintona osłabiło siłę tych reklam, a pozbawienie koloru (uczynienie czarno-białym) filmiku atakującego kontrkandydata zmniejszyło jego atrakcyjność w oczach widzów.
Są więc podstawy, by sądzić, iż telewizja może nami manipulować, ale po pierwsze: jej twórcy muszą mieć dużą wiedzę psychologiczną i możliwości technologiczne, aby to skutecznie robić; po drugie zaś - istnieją zapisy prawne niepozwalające wykorzystywać podświadomości w reklamie.
Waga telewizji w kampaniach politycznych wiąże się nie tylko z tym, iż kreuje ona określony obraz polityków, kandydatów do ważnych urzędów państwowych. Jej wpływ jest rzeczywiście znaczący
kolor zdjęć rywala czy użycie grafiki komputerowej. Okazało się, iż wyłączenie elementów grafiki komputerowej z reklam atakujących Clintona osłabiło siłę tych reklam, a pozbawienie koloru (uczynienie czarno-białym) &lt;orig&gt;filmiku&lt;/&gt; atakującego kontrkandydata zmniejszyło jego atrakcyjność w oczach widzów.<br>Są więc podstawy, by sądzić, iż telewizja może nami manipulować, ale po pierwsze: jej twórcy muszą mieć dużą wiedzę psychologiczną i możliwości technologiczne, aby to skutecznie robić; po drugie zaś - istnieją zapisy prawne &lt;orig&gt;niepozwalające&lt;/&gt; wykorzystywać podświadomości w reklamie.<br>Waga telewizji w kampaniach politycznych wiąże się nie tylko z tym, iż kreuje ona określony obraz polityków, kandydatów do ważnych urzędów państwowych. Jej wpływ jest rzeczywiście znaczący
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego