Typ tekstu: Książka
Autor: Dymna Anna, Baniewicz Elżbieta
Tytuł: Ona to ja
Rok: 1997
dosłowności. Absolutnie świadomie używała swego warsztatu. Cytaty z życia, obserwacje, uczucia, reakcje, potrafiła przetwarzać zgodnie z wymaganiami stylu, potrzebnej formy.
Rola Lawinii, skonstruowana na zasadzie kontrastów, kontrapunktów znaczeniowych, pozostaje jedną z najdoskonalszych w dorobku aktorki. Sumuje ona pewien etap doświadczeń, a przecież oprócz wymienionych do tej pory należałoby przypomnieć przynajmniej jeszcze kilka znaczących, które niewątpliwie przyczyniły się do osiągnięcia perfekcji warsztatowej. Choćby dwa lata wcześniejsza - Elektry w Orestei Ajschylosa przygotowanej w Starym Teatrze przez Zygmunta Hübnera, spektaklu bardzo zdyscyplinowanym myślowo, racjonalnym. Czy jeszcze wcześniejsza, zarejestrowana tuż przed wprowadzeniem stanu wojennego, również pod okiem tego reżysera, przejmująca postać Żony w Nie-Boskiej
dosłowności. Absolutnie świadomie używała swego warsztatu. Cytaty z życia, obserwacje, uczucia, reakcje, potrafiła przetwarzać zgodnie z wymaganiami stylu, potrzebnej formy. <br>Rola Lawinii, skonstruowana na zasadzie kontrastów, kontrapunktów znaczeniowych, pozostaje jedną z najdoskonalszych w dorobku aktorki. Sumuje ona pewien etap doświadczeń, a przecież oprócz wymienionych do tej pory należałoby przypomnieć przynajmniej jeszcze kilka znaczących, które niewątpliwie przyczyniły się do osiągnięcia perfekcji warsztatowej. Choćby dwa lata wcześniejsza - Elektry w Orestei Ajschylosa przygotowanej w Starym Teatrze przez Zygmunta Hübnera, spektaklu bardzo zdyscyplinowanym myślowo, racjonalnym. Czy jeszcze wcześniejsza, zarejestrowana tuż przed wprowadzeniem stanu wojennego, również pod okiem tego reżysera, przejmująca postać Żony w Nie-Boskiej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego