Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
oraz napędowego A (rys. 12.3 i 12.4).
Układ napędowy każdej gąsienicy (rys. 12.5) składa się z silnika hydraulicznego przekazującego napęd na gąsienicę za pośrednictwem przekładni zębatej. Do tego celu są stosowane przekładnie obiegowe i przekładnie o osiach nieruchomych.
Wielu producentów, jako pierwszy stopień przekładni, stosuje parę stożkowych kół zębatych. Takie rozwiązanie zabezpiecza silnik hydrauliczny przed uszkodzeniem, gdyż jest on osłaniany przez elementy ramy podwozia. Omawiane układy napędowe są wyposażane w hamulce, najczęściej typu zamkniętego. Oznacza to, że w czasie postoju maszyny hamulec jest zawsze zaciśnięty, a przed rozpoczęciem jazdy następuje samoczynne jego otwarcie.
Budowa i funkcje gąsienicowych układów
oraz napędowego A (rys. 12.3 i 12.4).<br>Układ napędowy każdej gąsienicy (rys. 12.5) składa się z silnika hydraulicznego przekazującego napęd na gąsienicę za pośrednictwem przekładni zębatej. Do tego celu są stosowane przekładnie obiegowe i przekładnie o osiach nieruchomych.<br>Wielu producentów, jako pierwszy stopień przekładni, stosuje parę stożkowych kół zębatych. Takie rozwiązanie zabezpiecza silnik hydrauliczny przed uszkodzeniem, gdyż jest on osłaniany przez elementy ramy podwozia. Omawiane układy napędowe są wyposażane w hamulce, najczęściej typu zamkniętego. Oznacza to, że w czasie postoju maszyny hamulec jest zawsze zaciśnięty, a przed rozpoczęciem jazdy następuje samoczynne jego otwarcie.<br>Budowa i funkcje gąsienicowych układów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego