Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
lub studia doktoranckie z zakresu pedagogiki często nie posiadają elementarnej orientacji w nowoczesnej metodologii badań naukowych, a tym bardziej w nowoczesnej metodologii dyscypliny, którą mają zamiar naukowo uprawiać. Jest to zjawisko na tyle powszechne i występujące w takim stopniu, aby można było mówić o nim jako zagrażającym szybkiemu kształceniu pedagogicznej kadry naukowej zdolnej zapewnić dalszy pomyślny rozwój tej dyscypliny.
U podłoża takiego stanu rzeczy spoczywa wiele przyczyn. Główna to niewątpliwie słaby poziom metodologiczny prac z zakresu nauk pedagogicznych, w oparciu o które toczył się proces kształcenia pedagogów. Wieloletnie uprawianie spekulatywnych dywagacji zamiast rzetelnych badań i hołdowanie kwiecistej frazeologii zamiast naukowej ścisłości
lub studia doktoranckie z zakresu pedagogiki często nie posiadają elementarnej orientacji w nowoczesnej metodologii badań naukowych, a tym bardziej w nowoczesnej metodologii dyscypliny, którą mają zamiar naukowo uprawiać. Jest to zjawisko na tyle powszechne i występujące w takim stopniu, aby można było mówić o nim jako zagrażającym szybkiemu kształceniu pedagogicznej kadry naukowej zdolnej zapewnić dalszy pomyślny rozwój tej dyscypliny.<br>U podłoża takiego stanu rzeczy spoczywa wiele przyczyn. Główna to niewątpliwie słaby poziom metodologiczny prac z zakresu nauk pedagogicznych, w oparciu o które toczył się proces kształcenia pedagogów. Wieloletnie uprawianie spekulatywnych dywagacji zamiast rzetelnych badań i hołdowanie kwiecistej frazeologii zamiast naukowej ścisłości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego