Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 02.16
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
59 procent ich nie kupuje.
Tak wynika z najnowszych badań Instytutu Książki i Czytelnictwa Biblioteki Narodowej.
Wyniki raportu są podobne do wyników badań z lat ubiegłych. Najchętniej po książkę sięgają ludzie młodzi i dobrze wykształceni mieszkający w dużych miastach. Częściej po książki sięgają kobiety.
Społeczeństwo polskie można podzielić na trzy kategorie: w ogóle nieczytających (46 proc.), czytających 1-6 książek rocznie (32 proc.) i czytających więcej niż 7 książek rocznie (22 proc.).
Na podstawie lektur wymienionych przez ankietowanych wyodrębniono 10 podstawowych typów publikacji. Największe powodzenie mają lektury szkolne (19 proc. wskazań) oraz publikacje związane z kształceniem, np. encyklopedie i poradniki. Oznacza
59 procent ich nie kupuje.<br>Tak wynika z najnowszych badań Instytutu Książki i Czytelnictwa Biblioteki Narodowej.<br>Wyniki raportu są podobne do wyników badań z lat ubiegłych. Najchętniej po książkę sięgają ludzie młodzi i dobrze wykształceni mieszkający w dużych miastach. Częściej po książki sięgają kobiety.<br>Społeczeństwo polskie można podzielić na trzy kategorie: w ogóle &lt;orig&gt;nieczytających&lt;/&gt; (46 proc.), czytających 1-6 książek rocznie (32 proc.) i czytających więcej niż 7 książek rocznie (22 proc.).<br>Na podstawie lektur wymienionych przez ankietowanych wyodrębniono 10 podstawowych typów publikacji. Największe powodzenie mają lektury szkolne (19 proc. wskazań) oraz publikacje związane z kształceniem, np. encyklopedie i poradniki. Oznacza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego