Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
czarodziejskie przemieszania realnego z cudownością i demonizmem. Taka była Ondyna E.T.A. Hoffmanna, napisana do libretta Lamotte-Fouqué'a: historia nimfy, poślubionej przez człowieka, która dzięki miłości zyskała duszę, ale także wrażliwość na cierpienie.



Znamienne, że groza słabsze odzwierciedlenie znalazła w malarstwie (oczywiście tylko subiektywnie można tu ustawić granice między kiczem grozy a szlachetnym dramatyzmem); promieniuje z młodzieńczego przedstawienia przez Williama Turnera kamiennej lawiny w górach, z obrazu Johna Martina ukazującego grupkę ludzi chroniących się przed skalnymi odłamkami. Styl teatru i malarstwa grozy jest zbliżony, ale wieloaspektowość teatralnej plastycznej i akustycznej inscenizacji sprawiała, że nowy styl upowszechniał się głównie przez teatr
czarodziejskie przemieszania realnego z cudownością i demonizmem. Taka była Ondyna E.T.A. Hoffmanna, napisana do libretta Lamotte-Fouqué'a: historia nimfy, poślubionej przez człowieka, która dzięki miłości zyskała duszę, ale także wrażliwość na cierpienie.<br><br>&lt;gap reason="sampling"&gt;<br><br>Znamienne, że groza słabsze odzwierciedlenie znalazła w malarstwie (oczywiście tylko subiektywnie można tu ustawić granice między kiczem grozy a szlachetnym dramatyzmem); promieniuje z młodzieńczego przedstawienia przez Williama Turnera kamiennej lawiny w górach, z obrazu Johna Martina ukazującego grupkę ludzi chroniących się przed skalnymi odłamkami. Styl teatru i malarstwa grozy jest zbliżony, ale wieloaspektowość teatralnej plastycznej i akustycznej inscenizacji sprawiała, że nowy styl upowszechniał się głównie przez teatr
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego