Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
tylko z głębokiej świadomości doświadczeń swojego czasu - z początków lat dwudziestych naszego stulecia - a świadomością spełnienia przekraczającego wyobraźnię wielkiego niemieckiego pisarza, spełnienia, którego on sam stał się świadkiem pod koniec swojego życia, a młodszy, choć przecież też już niemłody wielbiciel parający się zawodem filmowca, uznać musiał za doświadczenie najstraszniejsze i kluczowe mijającej, ale nieprzebrzmiałej epoki.

Wewnętrzne rozdarcie Aschenbacha jest rysem zasadniczym epoki, decydującej się porzucić krępujący gorset moralności - jego pokusą było przyjęcie sztuki jako wartości samej w sobie, nie wymagającej żadnych poza pięknem uzasadnień. W życiu społecznym i politycznym odrzucenie tego gorsetu prowadziło do katastrofy totalitaryzmu. Rozdarcie Aschenbacha jest także wyrazem
tylko z głębokiej świadomości doświadczeń swojego czasu - z początków lat dwudziestych naszego stulecia - a świadomością spełnienia przekraczającego wyobraźnię wielkiego niemieckiego pisarza, spełnienia, którego on sam stał się świadkiem pod koniec swojego życia, a młodszy, choć przecież też już niemłody wielbiciel parający się zawodem filmowca, uznać musiał za doświadczenie najstraszniejsze i kluczowe mijającej, ale nieprzebrzmiałej epoki.<br>&lt;gap&gt;<br>Wewnętrzne rozdarcie Aschenbacha jest rysem zasadniczym epoki, decydującej się porzucić krępujący gorset moralności - jego pokusą było przyjęcie sztuki jako wartości samej w sobie, nie wymagającej żadnych poza pięknem uzasadnień. W życiu społecznym i politycznym odrzucenie tego gorsetu prowadziło do katastrofy totalitaryzmu. Rozdarcie Aschenbacha jest także wyrazem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego