Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
tym roku).

Gdy francuski sukces stał się przed 10 laty oczywisty, ruszyli inni: Niemcy (Siemens), Włosi (FIAT), Szwedzi i Szwajcarzy (ABB plus Daimler-Benz), Hiszpanie z lokomotywami AVE mogącymi ciągnąć pociągi TGV, Amerykanie (pociąg Flyer według technologii GEC-Alsthom-Bombardier).

Niemcy w ciągu zaledwie 7 lat pociągami ICE objęli 3500 km linii i zdołali bez wypadku przewieźć 133 mln ludzi. W przeciwieństwie do TGV, dla ICE nie trzeba budować nowych torowisk, a tylko przystosowywać istniejące.

ICE był takim sukcesem, że już za rok miał uruchomić pociągi trzeciej generacji, pędzące na trasie Kolonia-Frankfurt z prędkością do 330 km/godz. Ale czy
tym roku).<br><br> Gdy francuski sukces stał się przed 10 laty oczywisty, ruszyli inni: Niemcy (Siemens), Włosi (FIAT), Szwedzi i Szwajcarzy (ABB plus Daimler-Benz), Hiszpanie z lokomotywami AVE mogącymi ciągnąć pociągi TGV, Amerykanie (pociąg Flyer według technologii GEC-Alsthom-Bombardier).<br><br> Niemcy w ciągu zaledwie 7 lat pociągami ICE objęli 3500 km linii i zdołali bez wypadku przewieźć 133 mln ludzi. W przeciwieństwie do TGV, dla ICE nie trzeba budować nowych torowisk, a tylko przystosowywać istniejące.<br><br> ICE był takim sukcesem, że już za rok miał uruchomić pociągi trzeciej generacji, pędzące na trasie Kolonia-Frankfurt z prędkością do 330 km/godz. Ale czy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego