Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
w 'naturę buddy' i siedzenie w pozycji lotosu, czyli
w takiej pozycji, w jakiej medytował Śakyamuni.
Rywalizacja miedzy przedstawicielami szkół soto i rinzai doprowadziła
do ostrego przeciwstawiania dwóch form nauczania adeptów zen- medytacji
w pozycji siedzącej i metody 'wpatrywania się w koan'. Zgodnie z tradycją
szkoły soto medytacja uznana za 'koan przejawiony' jest uważana za
doskonalszą formę praktyki niż 'koany dawnych mistrzów' (jap. kosoku koan).
Niektórzy przedstawiciele szkoły soto głoszący wyższość medytacji
wykazywali, iż praktyka koanów ma negatywny wpływ na uczniów. Na
przykład Gesshu Soko (1618-1654), twierdził, że efektywność tej metody jest
niewielka."Kiedy przebywałem w Choenji w Mikawie dawno
w 'naturę buddy' i siedzenie w pozycji lotosu, czyli <br>w takiej pozycji, w jakiej medytował Śakyamuni. <br>Rywalizacja miedzy przedstawicielami szkół soto i rinzai doprowadziła <br>do ostrego przeciwstawiania dwóch form nauczania adeptów zen- medytacji <br>w pozycji siedzącej i metody 'wpatrywania się w koan'. Zgodnie z tradycją <br>szkoły soto medytacja uznana za 'koan przejawiony' jest uważana za <br>doskonalszą formę praktyki niż 'koany dawnych mistrzów' (jap. kosoku koan). <br>Niektórzy przedstawiciele szkoły soto głoszący wyższość medytacji <br>wykazywali, iż praktyka koanów ma negatywny wpływ na uczniów. Na <br>przykład Gesshu Soko (1618-1654), twierdził, że efektywność tej metody jest <br>niewielka.&lt;q&gt;"Kiedy przebywałem w Choenji w Mikawie dawno
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego