Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
kolejne krajowe popowe odkrycia roku. Trzecia gwiazdka za piosenkę "Tom Petty spotyka Debbie Harry". (RZ)
sp records

CYMESIK DLA MELOMANA
ARVO PÄRT BEZ BACHA
Muzyka istnieje w czasie. Rozwija się przez następujące po sobie dźwięki i pauzy. Nie można usłyszeć naraz całego utworu. Tym bardziej zaskakuje zastosowana w niej technika kolażu. Takie niespodzianki sprawiał słuchaczom Arvo Pärt na początku swojej twórczości. Obszerne cytaty z Bacha i Czajkowskiego zagościły w jego kompozycjach. W "Collage über Bach" przywołaną Sarabandę z "Suity angielskiej nr 6 d-moll" Bacha przerywa gwałtownie fortepian, strasząc dźwiękiem zrzucanej bomby.
W latach 70. porzucił kolaż, by odkryć styl nazwany
kolejne krajowe popowe odkrycia roku. Trzecia gwiazdka za piosenkę "&lt;name type="tit"&gt;Tom Petty spotyka Debbie Harry&lt;/&gt;". &lt;au&gt;(RZ)&lt;/&gt;<br>&lt;name type="org"&gt;sp records&lt;/&gt;&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art" sub="music" sex="f"&gt;&lt;tit&gt;CYMESIK DLA MELOMANA&lt;/&gt;<br>&lt;tit1&gt;ARVO PÄRT BEZ BACHA&lt;/&gt;<br>&lt;intro&gt;Muzyka istnieje w czasie. Rozwija się przez następujące po sobie dźwięki i pauzy. Nie można usłyszeć naraz całego utworu. Tym bardziej zaskakuje zastosowana w niej technika kolażu. Takie niespodzianki sprawiał słuchaczom &lt;name type="person"&gt;Arvo Pärt&lt;/&gt; na początku swojej twórczości. Obszerne cytaty z Bacha i Czajkowskiego zagościły w jego kompozycjach. W &lt;name type="tit"&gt;"Collage über Bach"&lt;/&gt; przywołaną Sarabandę z &lt;name type="tit"&gt;"Suity angielskiej nr 6 d-moll"&lt;/&gt; Bacha przerywa gwałtownie fortepian, strasząc dźwiękiem zrzucanej bomby.&lt;/&gt;<br>W latach 70. porzucił kolaż, by odkryć styl nazwany
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego