Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
bankructwa firmy, w której rękach znajdowała się duża część brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego, londyński rząd w 1967 r. znacjonalizował koncern. Państwowy właściciel, jak się można było spodziewać, cudów nie zdziałał, choć pozostał we wdzięcznej pamięci pracowników. Praca była pewna, związki zawodowe rosły w siłę, zarobki robotników były zdecydowanie wyższe niż ich kolegów z firm prywatnych. W tych warunkach trudno było jednak konkurować z japońskimi producentami, którzy otwierali swe fabryki w Wielkiej Brytanii. Słodkie lata zakończyły się w 1988 r., kiedy to ponownie sprywatyzowano koncern British Leyland zmieniając przy okazji nazwę na Rover Group.

Na kłopoty Towers

Nabywcą został koncern lotniczy British Aerospace
bankructwa firmy, w której rękach znajdowała się duża część brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego, londyński rząd w 1967 r. znacjonalizował koncern. Państwowy właściciel, jak się można było spodziewać, cudów nie zdziałał, choć pozostał we wdzięcznej pamięci pracowników. Praca była pewna, związki zawodowe rosły w siłę, zarobki robotników były zdecydowanie wyższe niż ich kolegów z firm prywatnych. W tych warunkach trudno było jednak konkurować z japońskimi producentami, którzy otwierali swe fabryki w Wielkiej Brytanii. Słodkie lata zakończyły się w 1988 r., kiedy to ponownie sprywatyzowano koncern British Leyland zmieniając przy okazji nazwę na Rover Group.<br><br>&lt;tit&gt;Na kłopoty Towers&lt;/&gt;<br><br>Nabywcą został koncern lotniczy British Aerospace
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego